27 Feb 2020
noot

Kosteloze nazorg in lijn met IDD?

Rechtsvraag

1. Kan een bemiddelaar het opzeggen van een nazorgovereenkomst door de consument uitsluiten?
2. Is een consument verplicht te betalen voor de wettelijke nazorgplicht?

In het kort

Een consument heeft een serviceabonnement gesloten en klaagt over de kosten die de bemiddelaar maandelijks in rekening brengt voor het beheer van zijn hypothecaire lening, de overlijdensrisicoverzekeringen en twee bankspaarrekeningen. De consument heeft het serviceabonnement opgezegd, maar de bemiddelaar weigert de opzegging te accepteren omdat hij dit heeft uitgesloten...

Voor het lezen van dit artikel is een abonnement nodig. Login of vraag een abonnement aan.

Inloggen

Mandatory field
Mandatory field
Wachtwoord vergeten?

Geen abonnement?

Dank voor uw bezoek! Als bezoeker van VAST kunt u onze blogs en wetenschappelijke artikelen inzien, alsmede een indruk krijgen van de noten en praktijkgerichte artikelen. Om alles in te kunnen zien dient u zich als abonnee aan te melden. Der eerste zes weken is nu bovendien gratis kennismaking.

Neem een abonnement

Keywords

Abonnement
Informatieverplichtingen
Kifid
Nazorg
Regulering

Auteur(s)

Anne-Marthe Stellingwerf

Juridisch adviseur verzekeringsrecht en financieel toezicht

LinkedIn